Miks Google mu veebilehte vihkab ja seda otsingutulemustes ei näita?

Lühike vastus oleks, et sul on jalad karvased, pikem vastus aga et su veebilehel puudub SEO sisu. Aga ilma naljata?

SEO sisu
Google vihkab karvaseid jalgu ja puudulikku SEO sisu.

Tegelikult on lugu selline:

Google (ja teised teisejärgulised kaasajooksikud) ei vihka ei sind ega sinu veebilehte. Google ka ei armasta. Google teeb raha. Selles see point ongi. Oluline on küsimus, kuidas ta raha teeb. Sisuga. Optimeeritud sisuga. Selleks on SEO sisu.

Kui nüüd lugeda Google missiooni, mis on kogu nende tegevuse aluseks, siis koorub sealt välja järgmine:

Nad tahavad indekseerida kogu maailma informatsiooni ja teha see universaalselt kõigile kättesaadavaks.

Mida see tähendab?

Nende eesmärk on koguda kokku kogu informatsioon (ükskõik, mis kujul – hetkel küll põhiliselt teksti, pildi ja video kujul) ning see reastada selle järgi, milline infokild just kõige asjakohasem tundub.

Niisiis.

Google soovib oma tegevusega anda inimestele parimaid vastuseid nende küsimustele. Kuidas nad selle poole püüdlevad, on juba omaette teema. Kuid siinkohal on meil vaja teada ainult seda, et nende arvates parim (ja
esikohal olev) veebileht on just see, mis annab konkreetse otsija konkreetsele küsimusele parima vastuse.

Kuidas siis oma veebileht teha Google silmis kõige asjakohasemaks.

Siinkohal tuleb mängu selline asi nagu SEO.

Lühidalt – mis on SEO.

SEO (Search Engine Optimization) on veebilehe optimeerimine otsingumootorite jaoks. Ehk siis veebilehe, selle sisu ja väliste tegurite tuunimine nii, et otsingumootor sinu sisu kõige olulisemaks peaks.

Kuna näiteks Google algoritmis, mis reastab otsingutulemusi, on üle 200 muutuva teguri, siis SEO on nii kunst, teadus kui ka voodoo. Mis asja veel eriti voodooks teeb, on asjaolu, et mitte ühtegi neist kahesajast muutujast ei avalikustata. Kõik on puhas arvamine.

Mida siis arvatakse? Paljugi, mida. Kuid enamus arvajaid on aga vähemalt kolmes asjas ühel meelel:

  • Esiteks peab sinu veebileht tehniliselt korras olema, et otsingumootor selle üldse üles korjaks ja selle sisust aru suudaks saada.
  • Teiseks peab veebilehel olema asjakohane sisu. See tähendab, et just selline, mida otsija tahab.
  • Ja kolmandaks peab veebilehele suunatud olema mitmeid sisuga vastavuses olevaid linke.

Esimese teema puhul tuleb konsulteerida veebimeistriga ja tehnilise SEO spetsialistiga.

Aga kahe ülejäänu puhul on sul vaja just SEO sisu. Ja sellist sisu, mis meeldib nii lugejale (päris inimesele) kui ka otsingumootorile (päris robotile).

Milline sisu aitab sul paremaid positsioone saada? Kohene vastus – SEO sisu.

Sinu veebilehel olev sisu.

Kogu sisu, mis su veebilehel on, läheb arvesse. Veebileht peab olema üks tervik ning ideaalis peaks olema suunatud ühele asjale. Mida rohkem laiali su veebileht on seda suuremas segaduses on ka otsingumootor.

Siit järeldus. Suuna oma ponnistused ühele asjale korraga. Kui su ettevõte tegeleb mitme haruga, kaalu tõsiselt igale harule eraldi veebi valmistamist.

Edasi.

Asuta oma blogi, kui sul seda juba pole. Kirjuta sinna järjepidevalt värsket sisu. Sisu luues mõtle eelkõige oma ideaalkliendile. Alles seejärel otsingumootorile.

Sinu veebilehele viitava lehe sisu.

Siia kategooriasse kuuluvad nii külalispostitused, artiklid ja muu sisu, mis on avaldatud väljaspool sinu hallatavat veebi. Selline sisu peab haakuma sinu veebilehe teemaga ning olema lingitud õigete märksõnadega sinu veebile.

Alustasime siin SEO ja otsingumootoritega ning lõpuks jõudsime sisuni…  Aga nii see on. Sisu on kunn – ikka veel. Ilma selleta on sul sisuliselt (haha) võimatu Google esiotsa jõuda.

Sisukat kirjutamist.

Kui tervet sisu valmis kirjutada ei jõua, siis kirjuta pool. Jäta teine pool minu kirjutada. Võta ühendust.

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga